– Dette er midt i blinken
Direktør for kvalitet og utvikling i Neumann, Øystein Aam, hadde ingen motforestillinger om at Neumann Vest skulle være pilotkunde for Tørn.no
MORTEN KRISTIANSEN
– Vi ble kontaktet av Anjali Bhatnagar i januar og umiddelbart tenkte jeg at dette er midt i blinken, sier Øystein Aam.
Han forteller at Neumann, som mange andre aktører, har hatt utfordringer med å bli kvitt en del varer; gjerne feilbestillinger som har en tendens til å bli stående lenge – som ofte til slutt ender med å måtte kastes.
– Vi har ingen god kanal for salg av den type varer. Vi har prøvd litt på Finn.no, men det er tungt å administrere for vår type virksomhet, sier Aam.
FAST I TROEN: Direktør for kvalitet og utvikling i Neumann, Øystein Aam, mener Tørn.no kan hjelpe kjeden med å bli kvitt overskuddsvarer på en enkel måte – til glede for både Neumann, kundene og miljøet. (Foto: Neumann)
Butikkene kjører av og til «kaisalg» eller lignende for å forsøke å bli kvitt slike varer, men uten den store omsetningen.
Lett beslutning
– Neumann er stort sett B2B, og har ikke «hvermannsen» innom på jakt etter et kupp, så dette har stort sett vært plunder og heft. Da Tørn.no dukket opp var det ikke vanskelig å være positiv til å bli pilotkunde.
– Tjenesten åpnet mandag 16. mars,
og så vidt jeg kan se, har det gått tre produkter allerede i Bergen – og det er bra i en hverdag som nå er preget av litt annet enn kupp.
Planen klar for flere
– Hadde dere noen motforestillinger mot å delta som pilot?
– Nei, ikke egentlig. Umiddelbart tenkte vi kanskje litt på hva som er forskjellen på dette og Finn.no, og lurte litt på om hvermannsen og semiproffen ville falle for dette, men det har jeg inntrykk av at de gjør.