Årets NOBB-er

De bruker NOBB aktivt som et viktig ledd i sin kunderelasjon.

Bjørnar Brøske, Grunndata Talgø (t.v) og Bjørn Hauglann, Divisjonssjef Talgø, salg og marked. Foto: Talgø MøreTre

Blant syv nominerte var det Talgø MøreTre som stakk av med prisen som årets NOBB-er under årets konferanse.

Styreleder Jon Karlsen i Norsk Byggtjeneste leste opp juryens begrunnelse:

– Den som er valgt er et forbilde for bransjens øvrige aktører. Årets prisvinner har lagt mye innsats i å heve kvaliteten på sine produktdata i NOBB.

De bruker NOBB aktivt som et viktig ledd i sin kunderelasjon. De viser evne og vilje til å oppfylle markedets krav til korrekt vareinformasjon. Vinneren har i tillegg til høy kvalitet på grunndata og logistikkinformasjon, også utmerket seg med tekniske egenskaper, markedsinformasjon og miljødata. Vinneren er Talgø MøreTre.

– Vi i Talgø MøreTre har gjennom flere år nå prøvd å lage så god kvalitet vi kan i NOBB, og vi har også vært bevisste på at det vi legger inn skal gjenbrukes av de som bruker NOBB. Selv om vi nå har fått denne prisen, så legger vi oss ikke på latsiden. Vi skal fortsatt gjøre en god jobb, fastslår Bjørnar Brøske som er ansvarlig for NOBB-arbeidet i Talgø MøreTre.

De som har stemt frem de nominerte er Coop, Mestergruppen, Optimera, Løvenskiold, Byggmakker, E.A. Smith, Malorama og Gausdal landhandleri.

I tillegg til vinneren Talgø MøreTre var følgende bedrifter nominert: Tarkett, Uldal, Vartdal Plastindustri, Velux Norge, Gausdal Bruvoll og AS Rockwool. (MK)